Alive Cat Bounce
Technical analysis as we know it is less useful than before, and we need to combine chart observation with other, more specific skills
To Investors,
with spring equinox we open a new page on financial markets. We are on the 28th day of conflict and never expected to comment on such a scenario. Dependence on Russian gas is a problem to be solved will take longer than we think. Europe has a very high annual re-gasification capacity: 1/3 is used while 2/3 is stored in reserve. However, this spare capacity is not in key markets. 40% of Europe's LNG (Liquefied Natural Gas) capacity cannot be redirected across borders, limiting the availability of alternative sources of gas supply for Central European countries. Thirty percent of the unused capacity is in Spain, which has low cross-border capacity with Europe, and 25 percent of unused capacity is in the United Kingdom, which has limited cross-border capacity with Belgium, Ireland, and Netherlands. In addition, shipping utilization rates are already high, averaging 60% in the EU in 2022. Again, capacity is not in key markets, with Greece and Spain having higher capacities with utilization rates of 39% and 45%. Lack of storage also remains a structural problem, with the region only able to store 30% of its annual gas consumption.
Main topics covered in this issue:
Peak inflation coming?
A look at proprietary indicators
Update of the Annual Time Map
Weekly trading plan on DAX (Master Time Cycle method)
Agli Investitori,
con l’equinozio di primavera apriamo una nuova pagina sui mercati finanziari. Siamo al 28° giorno del conflitto e mai ci saremo aspettati di commentare uno scenario simile. La dipendenza dal gas russo è un problema da risolvere che richiederà più tempo di quanto si pensi. L'Europa ha una capacità annuale di ri-gassificazione molto alta: 1/3 viene utilizzato mentre i 2/3 vengono stoccati a riserva. Tuttavia, questa capacità di riserva non è nei mercati chiave. Il 40% della capacità di GNL (Gas Naturale Liquefatto) dell'Europa non può essere reindirizzata oltre confine, limitando la disponibilità di fonti alternative di approvvigionamento di gas per i paesi dell'Europa centrale. Il 30% della capacità inutilizzata è in Spagna, che ha una bassa capacità transfrontaliera con l'Europa, e il 25% della capacità inutilizzata è nel Regno Unito, che ha una limitata capacità transfrontaliera con Belgio, Irlanda e Paesi Bassi. Inoltre, i tassi di utilizzo delle spedizioni sono già alti, con una media del 60% nell'UE nel 2022. Di nuovo, la capacità non è nei mercati chiave, con Grecia e Spagna che hanno capacità più elevate con tassi di utilizzo del 39% e 45%. Anche la mancanza di stoccaggio rimane un problema strutturale, con la regione in grado di immagazzinare solo il 30% del suo consumo annuale di gas.
Principali argomenti trattati in questo numero:
Picco dell’inflazione in arrivo?
Uno sguardo agli indicatori proprietari
Aggiornamento della Mappa Temporale Annuale
Piano di trading settimanale sul DAX (metodo Master Time Cycle)